Foodline System BV

Nieuw: FCA 90 – Expert in veelzijdigheid

Veelzijdigheid op het hoogste niveau is wat de FCA 90 dubbelclipper onderscheidt. Het is de FCA met de snelste overspeiding ter wereld met een totale spreiding tot en met 300 mm. Hij is compact en overtuigt door een zeer eenvoudige bediening. De veelvoud aan toepassingen binnen het kaliberbereik van 38 tot 160 mm en het visueel aantrekkelijke  product, verkregen door het gebruik van de R-ID clipserie met een snelheid van 126 slagen per minuut, spreken voor zich.

Zij die flexibiliteit willen in de productie van worst, slicewaren, ham of vormproducten kunnen niet om de FCA 90 heen. De dubbelclipper sluit collageen darmen tot kaliber 100 mm, fiber darmen tot kaliber 120 mm (afhankelijk van de dikte van het materiaal) en kunststof darmen tot kaliber 160 mm. Bij de ontwikkeling van de automatische clipper, heeft de producent Poly-clip System zich door het gebruik van de R-ID clip gefocust op het visueel aantrekkelijk maken van het eindproduct voor de klant. De korte worstschouders maken de worst niet alleen visueel aantrekkelijk, maar resulteren ook in meer plakken per worst en daardoor minder verlies bij het slicen. Door gebruik te maken van de kleinst en grootst beschikbare clip binnen één clipdeling, is het bijvoorbeeld mogelijk om producten met kaliber 65 mm als vormproducten van kaliber 130 mm te produceren. Dit alles in het bereik van de L-clipdeling. Dit betekent dat het kleinere product een clip heeft die qua grootte geschikt is voor de betreffende diameter en dus visueel aantrekkelijk, maar dat ook het grotere product een veilige dichting heeft.

Met de unieke PCS motion controller is de nieuwe standaard gezet voor snelheid bij overspreiding. De spreiding kan gemakkelijk worden veranderd met de SAFETY TOUCH. Door automatische herkenning van clipgrootte en matrijzen kunnen fouten worden vermeden vanaf de begininstelling. De automaat werkt met R-ID clips in de maat M, L en XL met een spreiding van 26 tot 44 mm en een totale spreiding tot 300 mm. De R-ID clips garanderen een hoge houdkracht en een strakke afdichting. Bij producten met kunsstofdarmen zelfs tot bacterieën-proof. Voor producten met lussen is er de automatische GSA 20 lusinlegger, afwijkend van de standaard, met een lus aan de rechterkant.

Met optionele uitrusting kan de productie van de high-performance machine verder ondersteund worden. Zo controleert het “Auto-Stop-System Clip” het einde van de clipvoorraad op de spoel, een andere sensor het einde van de darm. De individuele aanpassing aan het klantproduct wordt geoptimaliseerd door de Zwilling met de enkelvoudige sturing van elke darmrem via de SAFETY TOUCH. Dankzij de PC controller kunnen software en receptuur eenvoudig worden geüpdatet. Het geïntegreerde diagnostische systeem van SAFETY TOUCH biedt een direct en duidelijk beeld van de bedrijfsstatus en een analyse van de vul- en cliptijden. Afwijkingen van de ingegeven receptparameters worden direct getoond, zodat niet alleen fouten worden vermeden maar ook een constante kwaliteit van het product wordt gegarandeerd.

De FCA 90 is, gemeten naar het productiespectrum, compact en erg eenvoudig te koppelen aan een vuller. RVS en gladde oppervlakken van het hygiënische design verzekeren een eenvoudige schoonmaak en daarbij ook de nakoming van de richtlijnen in de levensmiddelenverwerkende bedrijven.

Poly-clip System is de wereldmarktleider in clipsysteemoplossingen.

Verdere informatie:

FoodLine System BV